BMW F10, masina oficiala Uber X. BMW F10, masina oficiala a oamenilor de afaceri care au cumparat seria 5 inca de la BMW E39 si sunt loiali brandului. BMW F10, acea fata care arata bine, are o personalitate faina, si totusi este plictisitoare.
BMW F10 a venit in 2010 cu o imagine noua, mai cizelata decat maxilarul lui Henry Cavill si care s-a dus puternic in zona de lux. BMW F10 este mai degraba un Seria 7 mini decat un Seria 5 autentic. Chiar daca BMW F10 este o masina reusita, nu pot sa trec de aspectul asta atat de plictisitor. Totul este corect executat, fara sa exagereze cu nimic, fara sa iasa in evidenta. Imi aduce aminte foarte mult de VW Phaeton, o alta masina anonima pe strada dar extrem de luxoasa la interior.
BMW F10 – Masina oficiala a aeroporturilor de lux
BMW F10 a devenit rapid o alegerea foarte populara printre soferii de Uber X si de servicii scumpe de taximetrie. Asta explica si de ce piata auto second-hand este invadata de BMW F10 de culoare neagra sau gri, culori standard pentru masinile de carat VIP-uri.
Plus ca BMW F10 a fost o masina radical diferita fata de modelul anterior. BMW E60 a fost o masina dramatica in aspect, dramatica in performante, dramatica in probleme. BMW E60 a fost o masina care arata tuturor exact in ce masina te afli si ce pozitie sociala ai (fie ca erai om de afaceri curat ca lacrima dpdv financiar fie ca erai cautat de interpol pentru diverse activitati de pe teritoriul Angliei, Frantei, Germaniei, Italiei si tot asa). Dar nu, BMW F10 a mers pe alegeri mai sigure decat atunci cand nu stii ce sa cumperi drept cadou unui prieten asa ca ii cumperi un ceas. Sau ca atunci cand vrei sa iesi in oras dar nu stii unde, asa ca mergi in aceeasi locatie ca de obicei, chiar daca te-ai saturat de locatie si de acelasi meniu si poate ca miroase putin ciudat in aceasta seara, dar hei, poate in alta parte era mai rau. Sau ca atunci cand vrei sa inviti in oras una din fetele pe care deja le stii de ani de zile pentru ca nu se stie niciodata, decat sa incerci sa cunosti fete noi.
Motoare BMW F10
Benzina
- 520i de 181 cai, cod N20 – Benzinarul entry-level de pe BMW F10, furiosul 520i a avut probleme la lantul de distributie si la pompa de apa, probleme pentru care a fost o rechemare in 2015. Toate modelele dupa 2015 au problema rezolvata, dar e bine sa verifici daca s-a facut rechemarea.
- 523i de 201 cai, cod N53 – Toate BMW-urile sunt extrem de sensibile la ulei, dar BMW F10 523i este mai sensibil decat increderea de sine a unui absolvent de facultate care incearca sa intre pe piata muncii. Daca nu se respecta la milimetru recomandarea de ulei, la BMW F10 523i vor pica asa: pompa de inalta presiune, bujiile, bobinele de inductie si injectoarele. Asa ca nu fi scartzar, foloseste ulei cum trebuie.
- 528i de 255 cai (Cod N53) si 241 cai (Cod N20) – Deja ne aflam in zona motoarelor de 3 litri, aspiratul natural N53 fiind inlocuit in 2012 de turbo-alimentatul N20. 528i din 2010-2011 are 3 litri, cel din 2012-2016 are 2 litri. Inginerii de la BMW sunt ca profesorii universitari: Daca tu nu esti confuz(a), ei nu sunt multumiti.
- 535i de 302 cai , cod N55 – Ce este mai bun decat un motor de 3 litri benzina? Un motor de 3 litri benzina + o turbina. La fel, acest BMW F10 are nevoie de atentie maxima la ulei, altfel ramai fara pompa de apa, pompa inalta presiune, VANOS si bani in cont.
- 550i, cod N63 – cei de la BMW chiar nu se pricep la motoare V8. Acelasi legendar 4.4 V8 lansat odata cu trupa Genius, monstruosul V8 are in continuare probleme la injectoare si la lantul de distributie. Oricum, la ce costuri de intretinere are motorul asta, cateva probleme devin insignifiante.
Diesel
- 518d de 141 si 148 cai – Acelasi N47 de pe 520d, detunat la 141 cai. La fel si cu B47-ele, deci da scroll direct la 520d pentru ca daca multa lume se plange de 520d ca fiind lent, la 518d nici nu vreau sa ma gandesc.
- 520d de 181 cai si 192 cai – Vechiul N47 venit cu chef de distractie si de ars bani este inlocuit in 2014 de catre B47. N47-ele este de evitat complet daca nu vrei sa schimbi distributia pe lant care este amplasata in spatele motorului deci operatiunea necesita scoaterea completa a motorului si un cost similar cu 1 saptamana petrecuta in BOA, fara sa faci economie. Motorul B47 de 192 cai este mai domol si mai gurmand decat vechiul N47, dar macar este fiabil. De fapt, BMW F10 520d de 192 cai este cam cel mai bun diesel pe care il poti cumpara.
- 525d de 201 si 215 cai – Din pacate BMW F10 525d-ul foloseste motoarele N47 si N57 care sunt la fel de bune ca atunci cand afli ca mai ai 3 luni de trait. Doar ca aceste motoare nu au doar 3 luni de trait. De fapt, nimeni nu stie cat au de trait chestiile astea. Intinzatorul lantului de distributie in continuare nu isi face treaba si poate trimite lantul in motor la fel de spectaculos ca Mircea Badea facand spagatul intr-o tentativa ieftina de a imita reclama celor de la Volvo. Mai mult decat atat, pentru a schimba intinzatorul, trebuie sa scoti tot motorul, pentru ca distributia se afla in spatele motorului. Multumim BMW pentru o idee la fel de geniala ca berea radler.
- 530d, 535d si M550d de 241, 255, 302, 308 si 375 cai – Acelasi motor N57 de 3 litri si diverse stagii de tuning. Aceleasi probleme asa ca pregateste-te financiar pentru un BMW F10 adevarat: pentru ca un BMW scump trebuie sa fie si scump la intretinere. Doar nu te imbraci de la Tommy Hilfiger si bagi mici facuti la un fast-food dintr-o gara uitata de lume.
Hibrid
ActiveHybrid 5 de 335 cai – Normal ca si BMW trebuia sa prinda trenul hibridelor, asa ca BMW F10 primeste motorul N55 de 3 litri si un motor electric, pentru un total de 335 cai. La fel de gurmand ca si versiunea simpla pe benzina, cu aceleasi probleme, dar mult mai ieftin la impozit. Cam asta ar fi singurul argument al hibridului BMW F10, faptul ca nu mai dai atat la primarie, dupa ce ai pus toate formularele si adeverintele intr-un dosar cu sina.
Probleme generale BMW F10
- Am sa incep cu aia mare: BMW F10 este extrem de sensibil la ulei, indiferent de motorizare. Daca vrei sa eviti toate problemele de mai sus, fa schimbul de ulei la fiecare 8-10.000km si foloseste doar ulei LL04, aprobat oficial de catre BMW. Daca faci asta, BMW F10 este chiar fiabil.
- Parbrizul este o chestiune de care multa lume s-a plans, ba ca reflecta, ba ca se crapa repede. Asa e cand iti cumperi un BMW F10, ai pretentii. Nu e ca si cum ai nevoie neaparata de parbriz, dar nu, tu vrei fite.
- Mentiune speciala pentru dricuri, asta, varianta break care are suspensie pe spate pe perne de aer. Mai confortabile si mai versatile, dar in cazul in care se strica va trebui sa te pregatesti spiritual, material si corporal.
- Numeroase probleme raportate la condensatorul A/C, dar cine stie, poate ca vei fi scutit(a). Sau poate esti roman sau romanca adevarat(a): Ai Seria 5 BMW F10 dar mergi cu geamurile date jos pentru ca daca pornesti A/C-ul consuma mult carburant si ai alimentat iarasi de 30 de lei.
- Modelele 525d si 535d, nume de cod N57 au probleme cunoscute la EGR si in special la racitorul de EGR, asa ca pregateste-te spiritual pentru ele.
- BMW F10 este un alt BMW care se deplaseaza cu anvelope run flat, foarte sensibile la gropi. Pe langa faptul ca sunt mai putin confortabile si sportive, anvelopele run flat au o margine mai groasa si care este sensibila la gropi si la drumuri proaste. Bine macar ca in Romania nu se pune problema drumurilor proaste, spre deosebire de Germania unde in 2018 mergi in centrul orasului ca pe camp.
- Cutia de viteze automata are nevoie de un schimb de ulei la fiecare 60.000km. Da, BMW insista mai ceva ca un bisnitar din piata ca nu e nevoie de niciun schimb de ulei la cutie, dar istoria a aratat contrariul.
- Foarte multa electronica: camera de marsarier, cutia de viteze, incalzirea in scaune si tot asa. Cutia de viteze primeste puncte bonus pentru ca este electronica si daca s-a stricat ceva electric, trebuie schimbata si cutia fizica. Nu, in BMW F10 nu mai ai niciun contact fizic cu cutia automata.
- Umezeala si apa se pot strange in portbagaj, in special pentru versiunea break. Ghinion, pentru ca acolo se afla bateria. Bateria si umezeala fac o combinatie mai exploziva decat un videoclip Twisted Sister, iar masina ta are toate sansele sa nu porneasca.
Verdict BMW F10
Meh. E un Seria 3 mai mare si in acelasi timp e un Seria 7 mai mic. Nu e nimic spectaculos la el sau dramatic ca la BMW E60. Dar poate ca asta a fost si obiectivul celor de la BMW: Sa mearga pe ceva sigur, fara sa riste. Poate ca episoadele anterioare si furia colectiva a cumparatorilor i-au determinat sa nu mai experimenteze nimic.
Ce motoare aleg? Pentru soferii de taxi, in mod evident BMW F10 520d cod B47. Pentru pasionati, BMW F10 528i de 255 cai nume de cod N53 si 3 litri aspirat.
19 februarie 2019 la 21:15
Interesant articol.Nu vreau sa jignesc si sa supar pe nimeni dar din acest articol lumea nu intelege mare lucru sa cumpere BMW sau Nu..? Eu personal am un F10 diesel 520d 184ps an 2012 .Cumparat cu 100000km la bord in 2015 deci eu al 2 lea proprietar.Azi februarie 2019 153000 km masina Top fara probleme schimbul uleiului cu filtre la timp inspecții periodice si atat ( frane, cauciucuri ulei) Nu bucse planetare si prostii.4 ani 0 probleme
19 februarie 2019 la 21:51
Salutare Robert!
BMW-urile moderne sunt extrem de sensibile la ulei. Atata timp cat schimbul de ulei se face in mod regulat si primeste ulei de calitate, motoarele sunt longevive si calitative. Problemele (grave si costisitoare) incep sa apara in momentul in care nu se foloseste ulei de cea mai inalta calitate si nici nu se respecta la virgula intervalul de schimb. Cat despre F10 520d, este o masina foarte buna care si-a demonstrat fiabilitatea prin munca intensiva ca si masina de Uber X.
24 mai 2022 la 18:40
Prostane…asta e valabil la toate masinile din lume..nu e „problema” la BMW… Tu gasesti probleme la toate masinile..indiferent de firma…de parca ar exista masina perfecta… Toate masinile din lume au plusuri si minusuri…foarte important este soferul..proprietarul……important en..care masini sunt cele mai bune? Mercedes…Bmw…Honda…VW – Audi…raport pret-calitate… Atata de prost esti..imi vine sa vars.cand vad ce balarii vorbesti la fiecare articol..la fiecare model de masina…
19 mai 2023 la 21:49
Băi sughi bughi de ce mai intri aici să citești dacă te enervează?Bou esti
21 august 2023 la 19:20
Corect, prost tare tampitul asta care o scris articolul…. mo dus in erore cu prostiile lui
21 august 2023 la 19:20
Corect, prost tare tampitul asta care o scris articolul…. mo dus in erore cu prostiile lui
21 septembrie 2020 la 12:08
Pai la km aia ce sa pateasca?:))) altii inn4 ani fac 200.000km… eu cu 520d am aproape 250.000km in 2 ani jumate am facut 60.000km.. ma lasat egr/suporti motor/un cot la egr/racitor de gaze schimbat gratuit la ei pe chemare/ 2 brate pe fata si in rest doar consumabile. Dar altii plang…..
2 aprilie 2021 la 20:32
gramatica e prima care te-a lasat, pacat.. pentru ca daca ar fi fost ma-ta prima ne scutea de inca un prost
21 august 2023 la 19:18
Mare mare prost care o scris articolul asta, esti un tampit. Nu am inteles nimic, critici si glume de prost gust si inteles. Vreau sa imi cumpar un f10, dar mai dus rau in eroare, prostalaule.
18 septembrie 2023 la 22:22
Man sa știi ca f10 n47 520d este o masina buna dacă I porti de grija. O dentin de 6 ani , are 320mii de km . Service ul il fac personal, merge brici tigaia.😆
20 septembrie 2023 la 10:33
Salutare Lucian,
Din pacate ai spus cel mai important aspect. „Daca ii porti de grija”. Masina nu e neaparat slaba, proprietarul tipic de 520d e problema.
Succes!
3 mai 2019 la 20:11
Cum a zis si Robert mai sus, articolul ok. Oarecum. Afirmatia cu geamurile si A/C-ul, cam aiurea, eu de exemplu, nu suport aerul conditionat, oricat de cald ar fi, prefer sa deschid geamul, deci, nu e o chestie de consum sau orice altceva. Eu sunt pe punctul de a cumpara un 520d de 184 cp din 2014, si chiar ma incanta masina. Oricum, apreciez articolul. Spor!
19 iulie 2019 la 14:07
Salut articolul este cam prea crititc,nu il poti compara cu un seria 3.Nu este un 3ar mai mare deloc!
31 iulie 2019 la 17:27
Un articol de 2 lei !!!! Am impresia ca ai citit câteva lucruri pe diferite grupuri de bmw și te-ai apucat sa scrii un articol de 2 bani mai bine zis .
21 octombrie 2019 la 0:09
Eu cred ca are dreptate. Evident ca BMW-ul nu este pentru oricine, dar se vede pe fata ta ca esti un samsarache. Comentariul este stric pentru a aprecia munca celui care a scris articolul. Alfel ..n-are rost!
27 septembrie 2019 la 15:43
Cel care a publicat anuntul sigur este fan Audi ! Pentru fiecare motorizare a gasit cate o problema adevarata sau nu ! Mai putin hate nu strica !
29 septembrie 2019 la 10:18
Salutare Dan,
Eu nu discriminez pe nimeni. Toata lumea primeste portia de hate pe cat merita. Mai putin VW Golf 4 1.9 TDI si Toyota Avensis T25 1.6 benzina. La alea doua le doresc sa le cada roata in serpentine si sa zboare spectaculos in peisaj. Daca ai o Toyota Avensis T25 1.6 benzina, meriti tot ceea ce ti se intampla.
29 octombrie 2023 la 11:13
Mercy, exact o tigaie de toyota t 25 am si eu 1.8 ..137 mii, nimic schimbat in 17 ani…consum 5.2 si 10 .
Dar nu stai ca in BWE si nu ai aceiasi prestanta..am avut un E36 ..o superbitate si un 220 cdi sport ..150 ..eleganta.
Nu conteaza ce fel de masina alegi sa ai ..totul este sa iti permiti sa o intreti ..restul ..cancan.
Bafta la toata lumea si sunt convin ca fiecare om este multumit de cazan lui…exact, asa cum ar fi trebuit sa fie..asta daca nu alegerea a fost proasta si nu a stiut si nu a fost in puterea lui sa detina.
16 octombrie 2019 la 21:14
Buna,
Foarte proaste BMW-urile astea.
De ce naiba isi cumpara lumea astfel de masini?
Intradevar sunt unele probleme ca la toate masiniile din ziua de azi dar acest articol nu poate fi luat in calcul la achizitia unei masini deoarece este extrem de critic.
Daca cautati performanta clar nu cautati fiabilitate.
Referitor la uleiul la cutia de viteza ce interes ar fi avut cei de la BMW sa nu dea interval de schimb?
Tocmai ar fi fost niste lucrari suplimentare in service care le-ar fi adus bani.
Iar la uleiul de la motor sa se inlocuiasca la 8.000-10.000 km, unde s-a mai pomenit?
Chiar asa prost sa fie uleiul asta de le BMW?
Inginerii astia de la BMW sunt chiar prostii, ar trebui sa citeasca acest articol ca ar gasi solutia la toate problemele daca ar schimba uleiul la 10.000 km.
17 octombrie 2019 la 20:03
Salutare Florin,
Asa e cand vii de pe bicicleta pe masina. Masinile moderne au motoare complexe cu marje de toleranta foarte mici, inclusiv la BMW. Din acest motiv este necesara mententanta facuta foarte atent si foarte minutios (cu grija, ca sa intelegi si tu). Si da, la un motor diesel din Romania se recomanda schimbarea uleiului la fiecare 10.000 km sau 1 an, oricare conditie este indeplinita prima. Dar la bicicleta nu iti trebuie ulei deci de asta probabil ca habar nu ai despre aceste lucruri de baza.
Referitor la cutia de viteze si la ulei. Te invit pe tine sa iei un bidon de ulei si sa il lasi sa stea 5 ani, nu mai spun de incalzit si racit ca la o cutie automata, si sa imi spui daca dupa 5 ani inca mai are aceleasi proprietati. La orice cutie automata schimbul de ulei se face la fiecare 60.000 de km, indiferent de marca. Dar daca ai bicicleta probabil ca nu te intereseaza acest aspect.
Oare chiar asa de prost sa fii incat sa iti dai cu parerea fara sa ai un minim de documentatie tehnica?
Succes!
22 octombrie 2019 la 17:13
OMG! Observ că ești foarte frustrat în răspunsuri… E doar o situație izolată, sau doar atât poți? Faci multe afirmații, dar nu vii cu nimic în sprijinul acestora. Afirmi foarte categoric că uleiul la cutie se schimbă la 60.000km… dar în baza cărui fapt? Dacă te-ai fi informat puțin, ai fi aflat că ZF recomandă schimbarea uleiului în cutie la 100.000km, am spus recomandă, deci nu e obligatoriu( asta, te citez:” ca să înțelegi și tu”).
Eu am devenit de recent posesorul unui F10 525d din 2014, cu 115.000km, cumpărat de la Bavaria, cu garanția PremiumSelection de 24 luni. Am fost la ei să le spun că vreau să schimb uleiul în cutie și să îmi spună cât mă costă…M-au trimis acasă, spunându-mi că vor schimba uleiul, doar dacă le semnez că renunț la garanția de 2 ani. Atentie! Garanția este fără limită de km. Deci să înțeleg că Bavaria așteaptă să îmi cadă cutia si să o înlocuiască pe banii lor, sau cum vezi tu situația?!
P.S: Se pare că părinții, educația, școala vieții,etc, nu te-au învățat să NU generalizezi…de aceea îti spun că nu toți posesorii de BMW sunt ca cei pe care creierul tau frustrat îi percepe. În concluzie, înainte de a te pune pe scris…mai bine, lasă-te/lasă-ne!
Cu respect pentru BMW funs,
Marco.
26 octombrie 2019 la 10:22
Ai dreptate!
Sa nu schimbi uleiul la cutia automata niciodata si schimba uleiul la motor la fiecare 30.000 de km!
Succes!
27 iunie 2020 la 19:00
Eu am +300.000 kilometi la un seria 5 525d 2010 3.0L…nu am schimbat niciodata uleiul la cutia de viteze si merge perfect!
Uleiul la moror nu se schimba la 10.000…esti nebun?
Il schimb la +20.000 daca nu si 30.000
Nici o problema.
N57..nu se poate compara cu n47.
Motorul de 3 litri nu pune asa multa presiune pe lant!
6 august 2020 la 14:13
Ce ulei de motor sa folosesc pentru un BMW F10 528i 245cp din 2016 precizez ca are 40 de mii de km și vreau sa ii fac schimbul de ulei.
Multumesc
8 august 2020 la 10:32
Salutare Erihan,
Din moment ce ai F10 si faci schimbul de ulei la 40.000 km, cel mai bine iti recomand ulei pe original, LongLife. Personal nu sunt fan ulei LongLife in Romanistan, dar fiecare cu piticii lui.
30 martie 2023 la 9:00
Si bicicletele moderne care pot sa coste peste un 525 second au nevoie de intretinere .Ulei in shock ,ulei in furca, ulei pe lant , etc Deci sa nu mai radem de biciclete daca nu ne pricepem.Comparatia nu-si are rostul.Daca toti idiotii care la 18 ani isi iau bmw si se plimba toata ziua fara rost prin oras ar folosi o bicicleta de 500euro macar am respira toti un aer mai curat, ar fi mai putina aglomeratie , ar fi si ei(idiotii) mai sanatosi la corp ca la cap nu prea au cum.Tu la 18 ani cand nu aveai loc de munca ,casa si masa ti-ai luat bmw ? Ma indoiesc.In rest apreciez articolele , e adevarat scot in evidenta defectele dar sa nu uitam conteaza mult si cum este condusa o masina nu doar cat de mult.
30 martie 2023 la 10:26
Salutare Dan,
Cel mai probabil nu cunosti clientela tipica BMW si cum sunt conduse si intretinute masinile BMW.
13 august 2023 la 10:04
Tu chiar ești jegos ba vere de unde și pana unde ai ajuns tu la concluzia ca uleiul la motor se schimba la 10.000 km sau la un an? Ia pune mana pe o carte și mai citește puțin ca eu cred ca tu ești ala care ai bicicleta și ești un habarnist de prima clasa. Eu am cumpărat în Germania un BMW 520D 2017 și cei de la Bavaria mi-au făcut chemare pentru schimbul de consumabile la 15.000 de km. Și încă ceva ca să știi și tu ca vad ca te pricepi la mașini de te rupi tot. Uleiul difera de la mașină la mașină sunt uleiuri care se schimba și la 2 ani dar tu nu ai de unde sa știi ca la trotineta nu trebe ulei. Spor și vezi ce mai spui pe la lume ca sunt alții care citesc și chiar te cred. Pune mana bine pe carte și după scrii articole pana atunci….. Culcat!
21 septembrie 2020 la 12:16
La cutie cica era life time/la motor cica long life 30.000km….. dar gandestete ca 30.000km pe autostrada neamtu ii face sa zic in 300 ore de functionare a motorului si in 4-5 luni maxim. Pai alte tari precum ROMANIA cu ,,milioane de km de autostrada,, tu faci 30.000km poate in 800 ore de functionare a motorului si 2 ani ca timp….deci uzura uleiului este total alta. Automat trebuie sa scazi si la maxim 10.000km uleiu sa il schimbi. Acum oricum s a schimbat si la cutie au dat 80.000 km si la ulei motor 15.000km maxim:) din ce zic unele rapoarte.
12 februarie 2020 la 0:29
Salut , de 525d F10 an 2010 de 204 cp ce ne poți spune ??
12 februarie 2020 la 19:55
Salutare Andrei,
Numai de bine! Atata timp cat ii schimbi uleiul la 8000 de km, o sa aiba viata lunga.
Succes!
31 martie 2020 la 21:04
528 2.0i are 245 HP și 528 3.0i are 258hp unde ai găsit tu f10 528i 3.0i cu 255? Si cu uleiul ai dreptate 10 mii în motor și 60 mii la cutie nu va lăsați păcăliți ce scrie pe capacul de la motor ca bmw recomanda castrol știm destul de bine ca e cel mai contrafăcut ulei
12 aprilie 2020 la 13:06
Salut am un BMW 520 2014 . Ar trebui sa ma îngrijorez de lanț??? Am 75.000 km
12 octombrie 2020 la 21:28
Daniel Giscan,din experiența am și eu un 520d din 2014,am acum 190.000km sunt unic proprietar și nu am avut absolut nici o problemă tehnică,fac service-ul doar cel recomandat la 30.000km in reprezentanță,sunt super mulțumit,nu am schimbat nimic,nu distribuție, nu ulei cutie,doar respect intervalele de service,ca și noțiune alimentez doar cu combustibil premium.
12 aprilie 2020 la 13:08
Masina este diesel!!!
18 aprilie 2020 la 15:56
Doar pentru corecta informare.
b47 are fix aceeași distribuție ca n47, modificări sunt doar pe parte de egr și filtru particule.
Nu trebuie dat jos tot motorul pt înlocuire întinzător lanț.
B47 e cel mai bun diesel de pe piața pe cat e și n47.
răcitorul de gaze are acțiune tehnica și se schimba de producător dacă sunt probleme, nu costa nimic deci nu trebuie pregătire spirituala
Zf recomanda acum schimbarea uleiului în cutie la 150k și nu vad de ce ar fi o problema generala dacă spui ca toate cutiile automate necesita la fel. Practic e o problema generala întreținerea curenta?
Motoarele sunt de 184 190 218 cp nu cum apar în articol
30 aprilie 2020 la 15:22
530i?
2 mai 2020 la 10:31
Daca te tin balamalele financiare, merita direct Golden Buzzer.
17 iunie 2020 la 0:33
Salut felicitări pt articol, ma bate gândul să-mi iau un seria 7 (730d)din 2010 cu vreo 230 de mii km ce ma sfătuiești? (Distribuția etc)Mersi
8 mai 2020 la 17:00
BMW e39 530d M-Paket nu se compara nici cu o troacă. Un F10 este bun atâta timp cât are km putini. Baftă!
23 mai 2020 la 17:50
Salut
Am și eu o întrebare. Am văzut un Seria 5 F10 184cp din 2014
Sa înțeleg ca este motorul B47? Acum la probleme de distribuție părerile sunt împărțite. Ce ar trebui sa verific/întreb propietarul? In afara de ultima revizie motor/Cutie?
Menționez ca mașina are app 200k km
Mulțumesc
28 mai 2020 la 19:29
Salut, am gasit un 520i din 2014, 160k km, manual. Ce ma sfătuiți să verific? Sau merita achiziționat cu acest motor? Mentionez ca fac cam 20k km pe an, în oraș.
10 iunie 2020 la 2:54
Dețin un “bemeveu“ de circa 7 ani, așa ca nu ma puteți acuza ca nu am idee despre ce vorbesc.Respect autorul prezentării, cred ca in mare (95%} nu exagerează, dar am obiectii la disputele cu intervalele de la ulei.Cred ca dacă folosești ulei BMW (făcut de Castrol cu specificație LL04 și cumpărat de la un service BMW din München sa zicem, la prețul de 27E litrul) poți merge fără probleme 25k între schimburi.Daca folosești “gunoiul” ăla albastru la 30 lei bidonul de 1litru ( cică e Shell hai sa radem) sau Castrolul de la noi la 35 -40 RON litrul trebuie schimbat la 5k dar după 3-4 schimburi o sa înceapă sa “pape” ulei.
La automate, fără nici o urma de ofensa eu cred ( faceți cum credeți in fond sunt banii voștri) ca nu ar trebui schimbat uleiul la cutiile ZF. Eu l-am schimbat ( metoda românească capac cu filtru magnetic NOU, 4 litri de “gunoi” in bidoane albe cu sigla BMW pe ele, cutia are vreo 11 litri dar “rămân in convertizor cam 7 și ăla nu se schimba ca n-avem cu ce) și din acel moment…………păcat de cutie.
Cred ca producatorul (american) ZF face și uleiul, mi-e greu sa cred ca BMW produce ulei pt cutiile ZF, iar cel pe care l-au scos din cutia mea era limpede ( transparent, incolor,) fără “pilitură” pe filtrul magnetic ( mi s-a spus ca “n-o vezi domnule dar e acolo” ),și am schimbat 4l de ulei dintr-o cutie automata pe care scria ( timpul trecut, perfectul compus) “lifetime warranty”, acum nu mai scrie ca am pus una bucata capac de baie BMW original(de fapt seamănă cam mult cu ăla făcut de MANN la 650Ron dar ăla “pe original” e 1900) am pus 4 litri de “ceva” la 135ron/litrul, și restul pana la 3150 RON a fost manopera, August 2018. De atunci îmi smucește cutia la 50-60 km/h când nu calc accelerația și îmi mai “bâlbâie” vitezele.Inainte de “marele schimb” totul era in regula, mașina avea deja 400-450k , 150k făcuți de mine dar……..am comis-o și asta e.La mașina folosesc LiquiMolly dar cred ca e tot “trompeta” și ăla, in fine sper ca nu am ofensat pe cineva, a doresc numai bine
16 iunie 2020 la 23:56
Salut, ce model, motor? Alte schimburi pana la acest numar uluitor de km? ?
24 iulie 2020 la 8:52
Detin un E60 cutie ZF automata, de 10 ani. I-am facut 2 schimburi de ulei, fix cum zici tu, metoda romaneasca „gravitationala” (recomandata de ZF din cate stiu), nu „flush” (nerecomandata chiar de mecanicul ce lucreaza la BMW de 15 ani). Am facut shimbul tocmai din cauza simptomelor de care zici, smuceala in treapta a 2-a. Ce am facut eu in plus este o resetare a cutiei la parametrii din fabrica din soft dupa fiecare schimb. Cutia schimba perfect dupa aceste operatiuni (260 mii km). Consider ca uleiul de tansmisie sau ce fel e ala din cutie, isi pierde din proprietati in timp, nu mai vorbim ca este folosit. Cat despre pilitura din filtru, nici eu nu am observat ceva depuneri pe magneti, dar nu cred ca nu exista la o exploatare indelungata, e totusi un ansamblu mecanic de piese din metal. Personal am preferat sa ascult sfatul mecanicului specializat in aceasta marca de masini si cu ceva experienta in domeniu, precum si recomandarile producatorului de cutii. Bafta!
19 iunie 2020 la 15:43
Salut.
Va rog o parere despre Seria 5 528i 245cp…din 2016…merita?..ce probleme ar aparea…si daca mai are problema cu lantul…
Multumesc.
14 iulie 2020 la 1:53
Sunt curios cand o sa spui tu vreodata de vreun model BMW ca este bun… Sunt curios cand o sa compari vreodata ce fel de probleme si cat de des apar probleme mari la un BMW cu alte marci….Sunt curios cand o sa compari un model de BMW cu aproximativ aceeasi motorizare de pe alte marci…SUNT CURIOS DE CE URASTI BMW ASA TARE SI MAI ALES DE CE JIGNESTI IN POSTARILE TALE POSESORII DE BMW??!?? DOAR PT CA EXISTA MIT.UL „COCALARI CU BMW”? INVENTAT DE FRUSTRATI CA TINE? Daca tot nu iti place marca BMW …schimba.ti subiectul de discutie cu marca care o crezi tu cea mai buna…in fiecare postare ai niste afirmatii despre cei care au sau vor un anumit model…de zici ca te.a crescut ma.ta.n grajd… Iti recomand sa iti cobori nasul din cer…nesimtit penibil si increzut ce esti…. Cat despre unele modele de masini si partea tehnica esti varza, chiar murata… Te apuci tu sa dai sfaturi care doar citesti niste articole pe net …esti mai prost decat cel mai prost model de OPEL…sper sa intelegi ce zic..
15 iulie 2020 la 9:11
Sunt curios de ce stergi comentariile care te fac de rusine cu ce prostii debitezi?
10 februarie 2021 la 13:57
Salutare. Vreau sa cumpar o masina marca bmw 520d an 2011 ce imi puteti spune despre aceasta masina 181hp multumes
20 aprilie 2021 la 23:53
salutare ,am un 520d 184cai si cea mai mare problema pe care am avut-o e ca am gasit racitorul de ulei erodat(carcasa in interior) dar am descoperit problema la timp.
Tin sa mentionez ca masina a fost achizitionata la 190 000 ,la 300 000 am fost nevoit sa schimb garnitura de la capac culbutori si atunci am reusit sa verific si tensiunea in lanturile distributiei,nu ca asta ar fi o metoda buna dar macar atat pentru linistea mea (nu a fost schimbata niciodata )
Ulei schimbat la 10-13 000 liqy moly ll04 ,la cutie nu am schimbat uleiul
Alte probleme :actuatorul turbinei care in final a plecat cu tot cu turbo si a necesitat inlocuirea ei si un cot de plastic care a cedat si masina a pierdut instant tot antigelul
6 iulie 2021 la 13:38
Buna ,
Imi poti spune ceva mai multe detali despre 520d de 181 cai si 192 cai – B47 ? Ma bate gandul sa-mi achizitionez unul (2015-2017 ) si as vrea sa stiu sigur ce sa caut si de ce anume sa ma feresc . In prezent , detin un E90 -2015 -163CP .
Multumesc
6 iulie 2021 la 16:18
Buna Theodora,
B47-ele introdus in 2015 a rezolvat problema distributiei pe lant si e un motor foarte bun atata timp cat schimbi uleiul la maxim 8000 de km. In rest, mare grija la verificarea masinii pentru ca stii si tu care e clientela tipica pentru BMW.
Succes!
26 iulie 2021 la 1:40
Salutare! ce imi poti spune despre fiabilitatea lui B47 legata de adblue si erorile aferente si despre fiabilitatea masinii in general, sunt in cautare de un f10 dar nu stiu daca sa merg pe 520d sau 525d si pe N47 pe modelele fabricate dupa 2014 sau pe asta nou avand in vedere ca e prima generatie pe care s-a pus adblue. Curious sunt si de ce parere ai despre seria 4 facelfit. Multumesc!
27 iulie 2021 la 10:36
Salutare Armand,
B47-ele e ok, il poti lua cu incredere dar sa schimbi uleiul la maxim 8000 de km. La BMW nu sunt asa mari probleme pe partea de AdBlue, spre deosebire de VW si Mercedes.
Succes!
8 august 2021 la 2:55
Salut, o parere despre f10 3l benzina hybrid 302 2014
9 august 2021 la 9:13
Salutare Ciprian,
Daca il cumperi pentru cei 302 cai, clar merita. Daca il cumperi pe rationamente de impozit si consum, nu.
Succes!
21 ianuarie 2023 la 12:15
Salut tuturor. Am cumpărat recent un BMW , țin să vă precizez că e primul meu BMW . este un 520i 184 ps manual ,din 2013 luna a -10-a ,un n20 ,b20b ,. Are 85000 de km , precizez că mașina e luată în Germania ,verificată tot ,km reali ,fără incidente .Întrebarea mea penteu dumneavoastră este la câți km se schimbă distribuția complet , și ce părere aveți de acest motor n20 . La ce trebuie să fiu atent în mod special . Vă mulțumesc și aștept un răspuns din partea dumneavoastră
27 octombrie 2023 la 8:48
Super fain articolul. Mersi
1 noiembrie 2023 la 4:21
daca ei avea un pic de creier ai vedea ca N57 este un motor care nu are problemele lui N47.Imi ia prea mult timp sa iti explic de ce,asa ca iti doresc sa fi amuzant in continuare.dar lasa discutiile sau opiniil despre motoare pentru cei care se pricep cit de cit.