Aproape Masini

Acum avem si magazin online

Sfat achizitie – autoturism 2015+

Astazi ii raspundel lui Ovi, care doreste sa isi cumpere un autoturism 2015+, cu care sa strabata drumurile patriei. Iata ce ii recomandam pentru drum lung.



Bună ziua!


Vă urmăresc zilnic postările, sunteți cei mai tari!

Vreau un sfat de achiziție pentru autoturism 2015+ alegând dintre următoarele: Volvo XC60, Audi Q3, Seat Ateca (4×4), Skoda Karoq, VW Tiguan (2016+), BMW X1 F84, Mercedes-Benz C Class automat 4 matic, Audi A4 B9 automat.

Obligatoriu diesel, fac drumuri de aproximativ 100 km. zilnice, nu am preferințe manual sau automat pentru cele pentru care nu am scris. Doresc doar fiabilitate, consum bun și devalorizare cat mai puțină în timp, 2-4 ani. Mulțumesc!



Renault Talisman I side aproapemasini

Raspuns



Salutare Ovi,



Pentru devalorizare inexistenta sau foarte lenta trebuie sa mergi in zona masinilor japoneze sau coreene. In cazul multora dintre ele e mai ieftin sa cumperi de nou. IAta ce alte alternative ai avea, am mers pe ideea de SUV.



  • Land Rover Discovery Sport / Evoque 2.2 diesel

  • Nissan X Trail / Renault Koleos 1.6 dCi de 130 cai (doar 130 cai) sau 2.0 dCi – doar manual.

  • Nissan Qashqai / Renault Kadjar 1.5 sau 1.6 dCi (tot 130 cai) daca vrei clasa mai mica.

  • VW Touareg 3.0 TDI

  • Honda CR-V 2.2 diesel manual – asta face parte din categoria masinilor care se devalorizeaza foarte greu si e mai ieftin sa cumperi de noua decat una din 2021.

  • Hyundai Santa Fe / Kia Sorento 2.2 diesel manual sau automat – iarasi, se devalorizeaza foarte greu. La cutia automata trebuie sa grija sa nu iei modelul mai nou cu cutie automata in 7 trepte cu dublu ambreiaj, ci un model mai vechi cu convertizor de cuplu cu 6 trepte.

  • VW Tiguan / Audi Q3 / Audi Q5 / Seat Ateca / Skoda Karoq / ce o mai fi 2.0 TDI manual – mare atentie la samsarie.

  • Kia Sportage si Hyundai Tucson 1.6 CRDi si 2.0 CRDi – doar ca motorul de 2 litri e cam scumpicel la piese. Cat despre cutia automata, discutia e aceeasi.




Cam astea ar fi optiunile, m-am oprit la 20,000 euro buget pentru ca nu s-a specificat. Personal as alege Discovery Sport 2.2 diesel (doar 2.2 diesel, nu si 2.0 diesel) pentru ca oarecum la jumatatea drumului intre practic si premium, performante si fiabilitate si costuri de intretinere. Si nici nu se devalorizeaza foarte usor.

Cat despre devalorizare, se va intampla oricum, dar grosul devalorizarii se va petrece in primii 3 ani, scazand valoarea cu 45-55% in functie de brand. Si cu cat e mai scumpa masina de noua, cu atat se va devaloriza mai mult.

Cat despre Volvo si BMW, le-am evitat pentru ca sunt scumpe la intretinere.


Daca mai ai intrebari, poti sa imi scrii oricand!


Succes!




*Intrebat de catre Ovi in data de 24 Aprilie 2024

**Daca ai vreodata intrebari, poti sa imi scrii pe [email protected]



Similar Articles

Kia va construi EV6 2025  in fabrica sa din Georgia, SUA

Kia va construi EV6 2025 in fabrica sa din Georgia, SUA

21 November 2024 In „D'ale Șoselei”
Pareri : Ssangyong Rodius I ( 2004 - 2013 )

Pareri : Ssangyong Rodius I ( 2004 - 2013 )

19 November 2024 In „D'ale Șoselei”
AproapeMasini
Scrie un raspuns
  • AproapeMasini

    2024-05-15 08:17:57

    Si in cazul lui Ford Transit si a tripletei Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007? Plus ca la noi majoritatea Range-urilor din anunturi au 200,000 km +/-, cu motorul asta. Iar pe mobile majoritatea au 250-300,000 km, din care cine stie cati sunt reali. Chiar sunt curios ce conspiratii mai gasesti in cazul asta.

  • AproapeMasini

    2024-05-15 08:17:57

    Si in cazul lui Ford Transit si a tripletei Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007? Plus ca la noi majoritatea Range-urilor din anunturi au 200,000 km +/-, cu motorul asta. Iar pe mobile majoritatea au 250-300,000 km, din care cine stie cati sunt reali. Chiar sunt curios ce conspiratii mai gasesti in cazul asta.

  • AproapeMasini

    2024-05-15 08:17:57

    Si in cazul lui Ford Transit si a tripletei Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007? Plus ca la noi majoritatea Range-urilor din anunturi au 200,000 km +/-, cu motorul asta. Iar pe mobile majoritatea au 250-300,000 km, din care cine stie cati sunt reali. Chiar sunt curios ce conspiratii mai gasesti in cazul asta.

  • Silviu

    2024-05-14 23:25:56

    Poate pentru că firmele cumpără ce e mai ieftin ? Poate că au leasing operațional și nu ii interesează fiabilitatea ? Poate că le iau de noi nouțe și le cam vând pe la 100k km ? Poate pentru că nenea de la Ford iese la cafea cu tanti de la procurement de la firma ?

    Pe logica asta nu ar mai fi pe străzi motoare nefiabile și drept urmare nu ar mai avea rost sa te întrebe pe tine cineva ce sa își cumpere și nu ai mai putea recomanda ca mașină fiabilă și care să reziste bine la depreciere: Land Rover 2.2 diesel 😉

  • Silviu

    2024-05-14 23:25:56

    Poate pentru că firmele cumpără ce e mai ieftin ? Poate că au leasing operațional și nu ii interesează fiabilitatea ? Poate că le iau de noi nouțe și le cam vând pe la 100k km ? Poate pentru că nenea de la Ford iese la cafea cu tanti de la procurement de la firma ?

    Pe logica asta nu ar mai fi pe străzi motoare nefiabile și drept urmare nu ar mai avea rost sa te întrebe pe tine cineva ce sa își cumpere și nu ai mai putea recomanda ca mașină fiabilă și care să reziste bine la depreciere: Land Rover 2.2 diesel 😉

  • Silviu

    2024-05-14 23:25:56

    Poate pentru că firmele cumpără ce e mai ieftin ? Poate că au leasing operațional și nu ii interesează fiabilitatea ? Poate că le iau de noi nouțe și le cam vând pe la 100k km ? Poate pentru că nenea de la Ford iese la cafea cu tanti de la procurement de la firma ?

    Pe logica asta nu ar mai fi pe străzi motoare nefiabile și drept urmare nu ar mai avea rost sa te întrebe pe tine cineva ce sa își cumpere și nu ai mai putea recomanda ca mașină fiabilă și care să reziste bine la depreciere: Land Rover 2.2 diesel 😉

  • AproapeMasini

    2024-05-14 10:24:11

    Si atunci cum explicam motoarele de 2.2 si 3.2 diesel de pe Ranger? Daca sunt atat de proaste, de ce sunt inca pe drumurile patriei si de ce firmele mari inca au flote de Ranger 2.2 diesels si nu au disparut toate?

  • AproapeMasini

    2024-05-14 10:24:11

    Si atunci cum explicam motoarele de 2.2 si 3.2 diesel de pe Ranger? Daca sunt atat de proaste, de ce sunt inca pe drumurile patriei si de ce firmele mari inca au flote de Ranger 2.2 diesels si nu au disparut toate?

  • AproapeMasini

    2024-05-14 10:24:11

    Si atunci cum explicam motoarele de 2.2 si 3.2 diesel de pe Ranger? Daca sunt atat de proaste, de ce sunt inca pe drumurile patriei si de ce firmele mari inca au flote de Ranger 2.2 diesels si nu au disparut toate?

  • Silviu

    2024-05-14 02:03:39

    La un simplu Google aflam că :

    Land Rover 2.2 Engine Failures
    Most commonly we find that all variants of the 2.2 diesel engine (eD4 TD4 SD4) experience the same loss of oil pressure and lack of lubrication. So this usually causes crankshaft failure in the form of spun bearings and even a seized engine.

    Aparent este un motor recunoscut că cedează vibrochenul . Trebuie sa recunoști că este unul din putinele motoare cu această problemă.

    De asemenea este un motor făcut de Ford cu PSA și apoi „îmbunătățit” de Rover , probabil cu niste piese rămase de pe la BMW …clar rețeta unui motor de succes 😉

    Aceasta zacuscă de motor îmi pare rău dar chiar nu este ce trebuie.

    Mega succes !

  • Silviu

    2024-05-14 02:03:39

    La un simplu Google aflam că :

    Land Rover 2.2 Engine Failures
    Most commonly we find that all variants of the 2.2 diesel engine (eD4 TD4 SD4) experience the same loss of oil pressure and lack of lubrication. So this usually causes crankshaft failure in the form of spun bearings and even a seized engine.

    Aparent este un motor recunoscut că cedează vibrochenul . Trebuie sa recunoști că este unul din putinele motoare cu această problemă.

    De asemenea este un motor făcut de Ford cu PSA și apoi „îmbunătățit” de Rover , probabil cu niste piese rămase de pe la BMW …clar rețeta unui motor de succes 😉

    Aceasta zacuscă de motor îmi pare rău dar chiar nu este ce trebuie.

    Mega succes !

  • Silviu

    2024-05-14 02:03:39

    La un simplu Google aflam că :

    Land Rover 2.2 Engine Failures
    Most commonly we find that all variants of the 2.2 diesel engine (eD4 TD4 SD4) experience the same loss of oil pressure and lack of lubrication. So this usually causes crankshaft failure in the form of spun bearings and even a seized engine.

    Aparent este un motor recunoscut că cedează vibrochenul . Trebuie sa recunoști că este unul din putinele motoare cu această problemă.

    De asemenea este un motor făcut de Ford cu PSA și apoi „îmbunătățit” de Rover , probabil cu niste piese rămase de pe la BMW …clar rețeta unui motor de succes 😉

    Aceasta zacuscă de motor îmi pare rău dar chiar nu este ce trebuie.

    Mega succes !

  • Silviu

    2024-05-14 01:49:29

    Nu as știi cum să îți demonstrez exact cat de slaba este fiabilitatea acestui motor cum nici tu nu îmi poți demonstra fiabilitatea lui , dar oricum nu asta era esență comentariului meu. (Dacă vrei punem 50/50 și cumpărăm unul împreună și ne plimbăm cu el până crapă și vedem care dintre noi are dreptate.)

    In orice top de fiabilitate de pe planeta asta Rover iese teribil , fiabilitatea precară fiind data de toată mașina nu doar de motor adică de nenumăratele probleme la suspensii , injectoare , turbine , chiulase ,cutii de viteze samd( omul a cerut sfat pentru o mașină fiabilă).

    Și să nu uităm că aproape orice reparație implica sa dai jos motorul.

    In orice top de depreciere de pe planeta asta Rover iese teribil de slab la depreciere ( omul a cerut sfat pentru o mașină care sa nu aibă depreciere masivă).

    Dacă cerința era : recomanda mi o mașină la care sa pierd anual jumătate din prețul ei și as prefera sa mă coste existența mașinii minim 500 euro pe lună în reparații dar sa fie frumoasa și sa par mai bogat decât sunt atunci recomandarea era perfectă.

    Drept urmare îmi susțin ideea că recomandarea ta , data fiind cerințele , este slabă.

  • Silviu

    2024-05-14 01:49:29

    Nu as știi cum să îți demonstrez exact cat de slaba este fiabilitatea acestui motor cum nici tu nu îmi poți demonstra fiabilitatea lui , dar oricum nu asta era esență comentariului meu. (Dacă vrei punem 50/50 și cumpărăm unul împreună și ne plimbăm cu el până crapă și vedem care dintre noi are dreptate.)

    In orice top de fiabilitate de pe planeta asta Rover iese teribil , fiabilitatea precară fiind data de toată mașina nu doar de motor adică de nenumăratele probleme la suspensii , injectoare , turbine , chiulase ,cutii de viteze samd( omul a cerut sfat pentru o mașină fiabilă).

    Și să nu uităm că aproape orice reparație implica sa dai jos motorul.

    In orice top de depreciere de pe planeta asta Rover iese teribil de slab la depreciere ( omul a cerut sfat pentru o mașină care sa nu aibă depreciere masivă).

    Dacă cerința era : recomanda mi o mașină la care sa pierd anual jumătate din prețul ei și as prefera sa mă coste existența mașinii minim 500 euro pe lună în reparații dar sa fie frumoasa și sa par mai bogat decât sunt atunci recomandarea era perfectă.

    Drept urmare îmi susțin ideea că recomandarea ta , data fiind cerințele , este slabă.

  • Silviu

    2024-05-14 01:49:29

    Nu as știi cum să îți demonstrez exact cat de slaba este fiabilitatea acestui motor cum nici tu nu îmi poți demonstra fiabilitatea lui , dar oricum nu asta era esență comentariului meu. (Dacă vrei punem 50/50 și cumpărăm unul împreună și ne plimbăm cu el până crapă și vedem care dintre noi are dreptate.)

    In orice top de fiabilitate de pe planeta asta Rover iese teribil , fiabilitatea precară fiind data de toată mașina nu doar de motor adică de nenumăratele probleme la suspensii , injectoare , turbine , chiulase ,cutii de viteze samd( omul a cerut sfat pentru o mașină fiabilă).

    Și să nu uităm că aproape orice reparație implica sa dai jos motorul.

    In orice top de depreciere de pe planeta asta Rover iese teribil de slab la depreciere ( omul a cerut sfat pentru o mașină care sa nu aibă depreciere masivă).

    Dacă cerința era : recomanda mi o mașină la care sa pierd anual jumătate din prețul ei și as prefera sa mă coste existența mașinii minim 500 euro pe lună în reparații dar sa fie frumoasa și sa par mai bogat decât sunt atunci recomandarea era perfectă.

    Drept urmare îmi susțin ideea că recomandarea ta , data fiind cerințele , este slabă.

  • AproapeMasini

    2024-05-13 09:48:58

    Salutare Silviu,

    Chiar as dori sa vad de ce motorul asta de 2.2 e atat de prost, avand in vedere ca a fost pus pe Ford Transit, Ford Ranger, Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007, Volvo S80 si multe altele.

    Succes!

  • AproapeMasini

    2024-05-13 09:48:58

    Salutare Silviu,

    Chiar as dori sa vad de ce motorul asta de 2.2 e atat de prost, avand in vedere ca a fost pus pe Ford Transit, Ford Ranger, Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007, Volvo S80 si multe altele.

    Succes!

  • AproapeMasini

    2024-05-13 09:48:58

    Salutare Silviu,

    Chiar as dori sa vad de ce motorul asta de 2.2 e atat de prost, avand in vedere ca a fost pus pe Ford Transit, Ford Ranger, Mitsubishi Outlander / Citroen C-Crosser / Peugeot 4007, Volvo S80 si multe altele.

    Succes!

  • Silviu

    2024-05-12 16:03:33

    Buna ideea de a pune o poza cu Land Rover și de a recomanda unul ….fie el și cel de 2.2 care este o secundă mai fiabil decât cel de 2.0 dar doar o secundă.

    Ca sfat de achiziție slab dar ca stârnit controverse și implicit vizualizări chiar ok.

    Cel puțin sper că se aia ai făcut-o că nu pot crede că din lista data de om tu ai ales sa îl îndrumi spre un Land Rover, mașina recunoscută pentru deprecierea masivă și pentru faptul că mai mult sta pe platforma decât pe rotile proprii.

    Ori poate ai acțiuni la unul din multele service uri dedicate reparației acestei mizerii auto .

    De acord că arată superb dar majoritatea posesorilor au făcut mai multi km cu „mașina de schimb” decât cu cea proprie.

    Toate cele bune !

  • Silviu

    2024-05-12 16:03:33

    Buna ideea de a pune o poza cu Land Rover și de a recomanda unul ….fie el și cel de 2.2 care este o secundă mai fiabil decât cel de 2.0 dar doar o secundă.

    Ca sfat de achiziție slab dar ca stârnit controverse și implicit vizualizări chiar ok.

    Cel puțin sper că se aia ai făcut-o că nu pot crede că din lista data de om tu ai ales sa îl îndrumi spre un Land Rover, mașina recunoscută pentru deprecierea masivă și pentru faptul că mai mult sta pe platforma decât pe rotile proprii.

    Ori poate ai acțiuni la unul din multele service uri dedicate reparației acestei mizerii auto .

    De acord că arată superb dar majoritatea posesorilor au făcut mai multi km cu „mașina de schimb” decât cu cea proprie.

    Toate cele bune !

  • Silviu

    2024-05-12 16:03:33

    Buna ideea de a pune o poza cu Land Rover și de a recomanda unul ….fie el și cel de 2.2 care este o secundă mai fiabil decât cel de 2.0 dar doar o secundă.

    Ca sfat de achiziție slab dar ca stârnit controverse și implicit vizualizări chiar ok.

    Cel puțin sper că se aia ai făcut-o că nu pot crede că din lista data de om tu ai ales sa îl îndrumi spre un Land Rover, mașina recunoscută pentru deprecierea masivă și pentru faptul că mai mult sta pe platforma decât pe rotile proprii.

    Ori poate ai acțiuni la unul din multele service uri dedicate reparației acestei mizerii auto .

    De acord că arată superb dar majoritatea posesorilor au făcut mai multi km cu „mașina de schimb” decât cu cea proprie.

    Toate cele bune !

  • AproapeMasini

    2024-05-11 18:05:04

    Da, Land Rover Discovery Sport e la fundul butoiului din cauza motorului de 2.0 Ingenium, motor pe care il evit din a-l specifica. Motorul de 2.2 in schimb e decent si fiabil, dar a fost disponibil doar in primele 14 minute si e destul de rar. Dar grosul ramane motorizarea de 2 litri diesel Ingenium, care e o parjoala de motor.

  • AproapeMasini

    2024-05-11 18:05:04

    Da, Land Rover Discovery Sport e la fundul butoiului din cauza motorului de 2.0 Ingenium, motor pe care il evit din a-l specifica. Motorul de 2.2 in schimb e decent si fiabil, dar a fost disponibil doar in primele 14 minute si e destul de rar. Dar grosul ramane motorizarea de 2 litri diesel Ingenium, care e o parjoala de motor.

  • AproapeMasini

    2024-05-11 18:05:04

    Da, Land Rover Discovery Sport e la fundul butoiului din cauza motorului de 2.0 Ingenium, motor pe care il evit din a-l specifica. Motorul de 2.2 in schimb e decent si fiabil, dar a fost disponibil doar in primele 14 minute si e destul de rar. Dar grosul ramane motorizarea de 2 litri diesel Ingenium, care e o parjoala de motor.

  • Adrian

    2024-05-10 18:34:58

    Land Rover Discovery este la coada listei in ceace priveste fiabilitatea. Lista se poate gasi pe internet si este emisa de ADAC Germania din cate imi amintesc. Are la baza intrarile in service datorate defectiunilor.
    Daca vrei SUV atunci nu ai decat un BMW X3 si in Germania il gasesti dein 2018-2019 sub 100.000km cu putin peste 20.000Euro sau un Volvo XC 60 facelift.
    Un Touareg este peste cele doua de mai sus insa pretul pleaca de la 25.000Euro, la un km-traj apropiat de 100T km.Mai pui si impozitul anual de 500Euro la calcul.
    Bafta in alegere si cautari.
    PS. De acord cu autorul . Nu este de cumparat din Romania, prea multi ticalosi de samsari .

  • Adrian

    2024-05-10 18:34:58

    Land Rover Discovery este la coada listei in ceace priveste fiabilitatea. Lista se poate gasi pe internet si este emisa de ADAC Germania din cate imi amintesc. Are la baza intrarile in service datorate defectiunilor.
    Daca vrei SUV atunci nu ai decat un BMW X3 si in Germania il gasesti dein 2018-2019 sub 100.000km cu putin peste 20.000Euro sau un Volvo XC 60 facelift.
    Un Touareg este peste cele doua de mai sus insa pretul pleaca de la 25.000Euro, la un km-traj apropiat de 100T km.Mai pui si impozitul anual de 500Euro la calcul.
    Bafta in alegere si cautari.
    PS. De acord cu autorul . Nu este de cumparat din Romania, prea multi ticalosi de samsari .

  • Adrian

    2024-05-10 18:34:58

    Land Rover Discovery este la coada listei in ceace priveste fiabilitatea. Lista se poate gasi pe internet si este emisa de ADAC Germania din cate imi amintesc. Are la baza intrarile in service datorate defectiunilor.
    Daca vrei SUV atunci nu ai decat un BMW X3 si in Germania il gasesti dein 2018-2019 sub 100.000km cu putin peste 20.000Euro sau un Volvo XC 60 facelift.
    Un Touareg este peste cele doua de mai sus insa pretul pleaca de la 25.000Euro, la un km-traj apropiat de 100T km.Mai pui si impozitul anual de 500Euro la calcul.
    Bafta in alegere si cautari.
    PS. De acord cu autorul . Nu este de cumparat din Romania, prea multi ticalosi de samsari .


CE SE INTAMPLA PE aproapemasini.com

CE SE INTAMPLA COMENTATORULE?
ARHIVA